شجریان

ساخت وبلاگ

 

تصنیف آهنگ وفا با صدای استاد محمدرضا و همایون شجریان

از آلبوم آهنگ وفا

 

با حجم 9.1 مگابایت

 

**********

متن تصنیف:

 

با دِلشُدِگان،
با دلشدگان، جورُجفا، تا به کِی آخر؟
حبیب من!
با دلشدگان،
با دلشدگان، جورُجفا، تا به کی آخر؟
حبیب من!
آهنگِ وفا،
آهنگ وفا، ترکِ جَفا، بهر ِخدا کن!
یار!
آهنگ وفا،
آهنگ وفا، ترک جفا، بهر خدا کن!
بهر خدا کن!
ز دست یارم، چه‌ها کشیدم؟
به جز جفایش، وفا ندیدم!
نه همزبانی، که یک زمانی،
ز من بپـرسد، غم نـهانی!
آهنگ وفا،
آهنگ وفا، ترک جفا، بهر خدا کن!
بهر خدا کن!
آهنگ وفا،
آهنگ وفا، ترک جفا، بهر خدا کن!
بهر خدا کن!
بهر خدا کن!

 

شجریان...
ما را در سایت شجریان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی shajarian بازدید : 277 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:05

آپلود عکس

وبسایت هواداران استاد محمدرضا شجریان : همایون شجریان 41 ساله شد...
قریب به 25 سال از شروع فعالیت رسمی او میگذرد و امروز او یکی از پراقبال‌ترین خوانندگان موسیقی سنتی است و به دنبال کسب تجربه‌های جدید میرود.در این 25 سال همایون شجریان آثار زیادی را خلق کرده است که تعدادی از آن ها به صورت مستقل بوده و تعدادی نیز همراه با پدر بزرگوارشان بوده است.
یکی از دلایل موفقیت " همایون " را باید در گرو این دانست که او فرزند " استاد محمدرضا شجریان "است،اگرچه همایون بارها به این نکته اشاره داشته است که زیر سایه پدر بودن را افتخار میداند.
این روزها "همایون"با انتشار آثار مستقل و متفاوت خود،جدا از نام"استاد محمدرضا شجریان "شناخته شده است.با آثاری چون نه فرشته ام نه شیطان،آرایش غلیظ و مستور و مست.
وبسایت هواداران استاد محمدرضا شجریان ، تولد ایشان را شادباش گفته و برایشان آرزوی موفقیت می کند.

 

 

شجریان...
ما را در سایت شجریان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی shajarian بازدید : 200 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:14

 

«عمرت به بلندای صدایت باشد، استاد»
اولین برنامه «شب ساز و آواز» به استاد شجریان تقدیم شد.
 
 
 
وب سایت هواداران استاد محمدرضا شجریان: علاقه‌مندان موسیقی ایرانی در اولین ویژه برنامه « شب ساز و آواز» که به استاد محمدرضا شجریان تقدیم شد، سه شنبه شب 28 اردیبهشت ماه  گردهم آمدند تا به بهانه برگزاری این برنامه موسیقایی یاد خسروی آواز موسیقی ایرانی را گرامی بدارند. در این ویژه برنامه موسیقایی که توسط موسسه فرهنگی هنری نغمه حصار به مدیریت «افشین معصومی» برگزار شد، پوریا اخواص و وحید تاج در دوبخش مجزا قطعات سازی و آوازی برای مخاطبان خود ارائه کردند.

پیش از آغاز برنامه بروشوری برای مخاطبان در نظر گرفته شده بود که یک صفحه از آن متعلق به معرفی برنامه و عوامل اجرایی بود و بخش دیگر اختصاص به تصویری از استاد شجریان با هنرمندی مهرداد امینی داشت که عوامل این ویژه برنامه در دو شب برگزاری هر یک به سهم خود با نوشته ای برای خواننده پیشگام موسیقی ایرانی آروزی سلامتی و کامیابی می کردند.

در یادداشت حسین علیشاپور خواننده موسیقی ایرانی آمده بود:«دلبرا پیش وجودت همه خوبان غلامند»، مهدی رستمی نوازنده هم نوشته بود: «جان فدای دهنش باد که از باغ چمن آرای جهان خوش تر از این غنچه نیست»، محمد آدینه نوازنده تار نیز در یادداشت خود نوشت: «سایه ات بر سر این مرز و بوم مستدام استاد محمد رضا شجریان»، امیر اثنی عشری خواننده هم نوشته است: « سلامت همه آفاق در سلامت توست»، سعید نایب محمدی نوازنده هم هم با آرزوی سلامتی برای استاد شجریان، آورده است: «نغمه های کمترینمان پیشکش استاد محمدرضا شجریان»، وحید تاج هم با دستخطی ویژه خطاب به شجریان نوشته است: «تاج تو، ظلی تو، طاهرزاده تو، از قمر آوازها سرداده تو» و پوریا اخواص هم نوشته بود: «عمرت به بلندای صدایت باشد، استاد».

به هر ترتیب اولین ویژه برنامه «شب ساز و آواز» به خوانندگی پوریا اخواص و وحید تاج سه شنبه 28 اردیبهشت ماه در حالی میزبان  علاقه مندان موسیقی ایرانی در تالار رودکی بود که خوانندگان روز اول  این ویژه برنامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد محمدرضا شجریان از بی مهری به آواز ایرانی انتقاد کردند.
 


وحید تاج خواننده موسیقی ایرانی نیز دومی هنرمندی بود که در بخش دوم این برنامه قطعاتی را به صورت بداهه با همراهی تار قاسم رحیم زاده اجرا کرد

این هنرمند قبل از اجرای برنامه به تماشاگران گفت: بسیار خوشحالم که امروز میزبان شما مخاطبان عزیز هستم و در روزگاری که به ساز و آواز بی مهری های زیادی شده این حضور می تواند باعث خوشحالی من و گروهی باشد که این ویژه برنامه تخصصی را برای دوستداران موسیقی آماده کرده اند چرا که شما همواره نشان دادید که همراه خوبی برای موسیقی هستید. من دوست دارم از همین جا  برای استاد محمدرضا شجریان که طی سال های گذشته زحمت زیادی برای آواز ایرانی کشید، تقدیر کنم و امیدوارم این هنرمند همواره در سلامت کامل باشد و شما عزیزان نیز شب خوبی را پیش رو داشته باشید.

او در بخش پایانی برنامه وقتی که یکی از تماشاگران عکسی از استاد شجریان را به او اهدا کرد، تصویر وی را بالا گرفت و از تماشاگران خواست تا به افتخار این هنرمند صاحب نام موسیقی ایرانی دست بزنند.

 

منبع: موسیقی ما

 

 

 

برای دیدن عکس ها در سایز واقعی بر روی عکس ها کلیک کنید.

 

 

شجریان...
ما را در سایت شجریان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی shajarian بازدید : 202 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:41

 

اشک غماز

اجرای خصوصی استاد محمدرضا شجریان و مجید درخشانی

به تاریخ 2 مرداد سال 1368

 

 

 

 

شجریان...
ما را در سایت شجریان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی shajarian بازدید : 293 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:49

وب سایت هواداران استاد محمدرضا شجریان: به منظور ارتباط بیشتر ما با شما مخطبان، صفحه ی توییتر هواداران استاد محمدرضا شجریان راه اندازی شد.

با ما همراه باشید.....

 

همچنین، شما می توانید با هشتگ اختصاصی  shajarianq_ir# مارا می توانید پیدا کنید.

 

 

 

 

شجریان...
ما را در سایت شجریان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی shajarian بازدید : 343 تاريخ : يکشنبه 19 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:51

اجرای چهار تصنیف "با من صنما" "چرا رفتی" چونی بی من" و "در حسرت شب" از همایون شجریان در  تور کنسرت های چرا رفتی، آلمان.

 

*****

تصنیف با من صنما

حجم: 30.1

 

*****

تصنیف چرا رفتی

حجم: 73.8 مگابایت

 

*****

 

تصنیف چونی بی من

حجم: 41.8 مگابایت

*****

 

تصنیف در حسرت شب:

حجم: 25.6 مگابایت

 

*****

 

دانلود تمامی این اجراها در یک فایل زیپ:

حجم: 170.5 مگابایت

 

 

 

شجریان...
ما را در سایت شجریان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی shajarian بازدید : 253 تاريخ : جمعه 17 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:09

 

«همایون شجریان» در گفت‌وگو با رسانه‌ی سوئدی درباره‌ی تور کنسرت‌های «چرا رفتی» و آخرین وضعیت سلامتی پدر خود توضیح داده است:
خوشبختانه تا کنون روند درمان پدرم مثبت بوده است
 
 
 
وب سایت هواداران استاد محمدرضا شجریان:  «همایون شجریان» این روزها مشغول برگزاری تور کنسرت‌های «چرا رفتی» با آهنگسازی «تهمورس پورناظری» و تک‌نوازی «سهراب‌پورناظری» در اروپاست. برنامه‌ای که از آلمان شروع شد و شبِ گذشته در استکهلم سوئد ادامه یافت و قرار است در گوتنبرگ و لندن نیز اجرا شود. این آوازخوان، در سوئد با رادیوی این کشور گفت‌وگویی انجام داده و درباره‌ی برنامه‌ی تورهای اروپا و همچنین آخرین وضعیت درمانی پدرش – محمدرضا شجریان- توضیحاتی ارایه داده است.
 
فرزند خسروی‌ آواز ایران، درباره‌ی آخرین وضعیت جسمانی پدرش توضیح داده است: «ایشان در امریکا بودند و باید چک‌آپی انجام می‌دادند که پس از آن، پزشکان تشخیص دادند، باید یک دوره‌ی درمان را از سر بگذرانند و حالا مشغول طی آن دوره‌ی درمان هستند تا اسکن‌ها و چک‌آپ‌های بعدی انجام شود. خوشبختانه تا کنون روند درمان  مثبت بوده است و روحیه‌ی ایشان نیز بسیار خوب است که همین مساله‌ی مهمی است و می‌توانم بگویم ایشان روی هم رفته بهتر هستند.»
 
منبع: موسیقی ما
 
ویدیوی این ویدیو را می توانید از طریق لینک پایین دانلود کنید.
 
 
....ویدیوهای اجرای کنسرت چرا رفتی در آلمان به زودی....
شجریان...
ما را در سایت شجریان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی shajarian بازدید : 314 تاريخ : دوشنبه 13 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:23

استاد مجید درخشانی در مصاحبه ای با روزنامه ی شرق عنوان کرد:

درخشاني از حال اين روزهاي خسرو آواز ايران مي‌گويد
اشتياق مردم مرهمي براي وضع جسمي شجريان
 
 
 
 
 
وب سایت هواداران استاد محمدرضا شجریان:

سعید برآبادی: نام «شجریان» که به میان می‌آید، صدای استاد «مجید درخشانی»، مملو از حزن می‌شود. سابقه دوستی این دو استاد موسیقی کم نیست؛ سال‌هاست که همدیگر را می‌شناسند و لااقل ١٢سال است که همکار و همراه یکدیگرند و شاید از نوروز امسال است که درخشانی دریافته در طول همین سال‌ها، شجریان، رازی در سینه خود و میهمان ناخوانده‌ای در تن خود دارد. این گفت‌وگو را با همان صدای حزن‌آلود ادامه می‌دهد تا از شجریان بگوید؛ بگوید که انسان محکمی است، بگوید که در پس آن صورت تغییریافته، سخن از امید به زندگی است، بگوید که مسئولان اگر می‌خواهند کمکی کرده باشند و ممنوعیت پخش صدای شجریان را لغو کنند. 

پیش از آنکه ویدئوی استاد منتشر شود، در جریان بیماری ایشان بودید؟ 
کم‌وبیش از طریق دوستان نزدیکی که با ایشان در ارتباط بودند در جریان این بیماری قرار داشتم. ما به‌هرحال قرار بود که فروردین‌ماه در ارمنستان کنسرتی با حضور استاد شجریان داشته باشیم که اسفندماه به ما اطلاع دادند به علت کسالت و بیماری قادر به سفر نیستند و عملا با لغو این کنسرت، ما به‌طور جدی دریافتیم که حالشان مساعد نیست. 
‌برای شما که سال‌ها دوست استاد بوده‌اید، شنیدن خبر بیماری ایشان چه حسی داشت؟ 
حس؟ واقعا گفتن آن سخت است، اصلا به کلمه نمی‌آید... (سکوت می‌کند)... من هم مثل خیلِ دوستداران ایشان وقتی که آن پیام ویدئویی را دیدم واقعا تکان خوردم. به قول دوستان، عیدِ بسیاری از مردم و مشتاقان شجریان به‌نوعی با دیدن آن تصاویر، خراب شد و موج نگرانی برای وضعیت سلامت ایشان نه‌فقط در ایران که در بسیاری از کشورهای دنیا به راه افتاد. 
‌پس درواقع این پیام برای شما هم به‌نوعی تازه بود؟ 
بله. روز اول که این ویدئو منتشر شد، خبر به همه‌جا رسید. البته من کم‌وبیش از کسالت ایشان مطلع بودم چون در اسفندماه کنسرت ارمنستان را لغو کرده بودیم و می‌دانید که لغو یک کنسرت علاوه بر ضرر مالی چه هزینه‌های هنگفت دیگری دارد. همین مسئله باعث شده بود که یک‌جور پیش‌آگاهی در این زمینه داشته باشم اما طبیعی است که با دیدن آن ویدئو و چهره استاد، احساسی به سراغ من آمد که سوای احساسات پاک دیگران بود، می‌دانید، صحبت سال‌ها دوستی و مؤانست است. 
در این مدت با ایشان تماسی هم داشته‌اید؟ 
چندباری تماس گرفته‌ام، خصوصا در تعطیلات نوروز، اما تنها توانسته‌ام با نزدیکان ایشان صحبت کنم. بالاخره این واقعیت است که داریم درباره بیماری شجریان حرف می‌زنیم. انتشار همین خبر کافیست که صدای تلفن خانه ایشان برای یک لحظه هم قطع نشود؛ همه نگران هستند و می‌خواهند حال ایشان را بپرسند، شاید بد نیست که ما نزدیکان در این شرایط، کمتر مزاحم ایشان بشویم و از طریق کانال‌های دیگری، پیگیر احوال ایشان باشیم. 
‌فکر می‌کنید چه می‌شود کرد؟ 
راستش جز اظهار تأسف و دعا برای سلامتی ایشان، هیچ! در کف شیر نر خونخواره‌ای/ غیر تسلیم و رضا، کو چاره‌ای؟ 
‌نه منظورم یک تلاش پزشکی نیست، بیشتر درمورد حمایت روحی و معنوی مردم پرسیدم. 
خوب است که مردم، علاقه‌مندان و دوستداران، اشتیاق خود را به استاد نشان دهند. می‌دانید، شنوندگان و دوستداران صدای شجریان کم‌تعداد نیستند، شبکه‌های اجتماعی هم امروز فضای خوبی ایجاد کرده‌اند که این اشتیاق زمینه بروز پیدا کند. البته خود استاد می‌داند که چقدر در قلوب مردم جا پیدا کرده و چقدر طرفدار و مشتاق دارد اما وقتی که مردم اشتیاقشان را بیان کنند، قطعا مرهمی برای وضع جسمی ایشان است. ما هنرمندان بسیاری داریم که محبوب جامعه خود هستند اما هر بیان مردمی‌ای، حتی اگر ساده و عامیانه باشد باز هم روی روحیه هنرمند تأثیرگذار است، خصوصا که امروز شرایط ایشان هم مناسب نیست. 
‌روحیه استاد چطور است؟ واقعا همان روحیه ورزشکاری را همچنان دارند؟ 
شجریان روحیه بسیار عالی‌ای دارد... . خب واقعیت این است که برای من حرف‌زدن در این‌باره واقعا سخت است. ما در این ١٢ سال اخیر خیلی به یکدیگر نزدیک بوده‌ایم و ناراحت‌کننده است که حالا زمانه و تقدیر، شرایط را به این شکل رقم زده‌اند. این را می‌دانم که هیچ‌یک از دوستداران آقای شجریان، دوست نداشتند حال استاد را این‌طور ببینند اما من هم مثل مردم، در پشت آن چهره‌ای که موهایش کوتاه شده و به‌سختی حرف می‌زند، موجی از امید را دیدم. از طرز سخن‌گفتنشان پیدا بود که آدمی محکم و قوی پیش‌روی ماست و آمده تا بی‌پرده از بیماری‌اش با مردم سخن بگوید. 
‌این روزها فقط استاد شجریان نیست که دچار کسالت شده‌اند، آقای کیارستمی هم در بستر بیماری افتاده‌اند. فکر می‌کنید دولت‌ها چه‌کاری می‌توانند در این زمان انجام دهند تا مرهمی بر این زخم باشند؟ 
واقعیت این است که آقای شجریان نیاز به حمایت پزشکی ندارد. ایشان الان تحت نظر پزشکان خوبی هستند که روند درمان ایشان را پیگیری می‌کنند اما ‌ای‌ کاش که این ممنوعیت‌ها اتفاق نمی‌افتاد. تنها چیزی که می‌توانست به روند بهبود شجریان کمک کند همین وضع‌نشدن ممنوعیت‌ها بود. تأسف‌آور است که هنرمندی چون شجریان سال‌ها با شرایط بد جسمی مشغول فعالیت باشد اما اجازه انتشار آثارش را در کشور خود نداشته باشد. این را من می‌گویم که یک‌سال‌ونیم درگیر چنین ماجرایی بودم و می‌دانم برای یک هنرمند، ممنوعیت تا چه میزان گران تمام می‌شود. ایشان درحال‌حاضر حداقل دو آلبوم آماده با گروه شهناز دارند که لغو ممنوعیت انتشار آنها می‌تواند تنها کمک مسئولان به روند بهبودی استاد باشد. باید تا دیر نشده، ممنوعیت شجریان در ایران لغو شود، شاید این واپسین تلاش ما برای حفظ روحیه استاد باشد.

شجریان...
ما را در سایت شجریان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی shajarian بازدید : 220 تاريخ : چهارشنبه 8 ارديبهشت 1395 ساعت: 9:14


وب‌سایت هواداران استاد محمد‌رضا شجریان: این‌ روزها همایون شجریان مشغول برگزاری تور بین‌المللی کنسرت «چرا رفتی» است. اما به دلیل مشکلاتی این کنسرت در هامبورگ لغو شد و منجر به شایعاتی در مورد همایون شد. شرح مفصل را در متن زیر بخوانید.


 

وبسایت هوادارن استاد شجریان:‌ این روزها کنسرت «چرا رفتی» با آواز «همایون شجریان»، آهنگسازی «تهمورس پورناظری» و تک‌نوازی «سهراب پورناظری» در حالی در اروپا در حال برگزاری است که کنسرتِ شب گذشته‌ی این گروه در هامبورگ، به دلیل فراهم نشدن امکانات فنی از سوی برنامه‌گذار لغو شد و البته برنامه‌های بعدی گروه در شهرهای استکهلم، گوتنبرگ و لندن انجام خواهد شد.

به گزارش سایت موسیقی ما، این کنسرت‌ها که با حضور نوازندگانی چون حسین رضایی‌نیا، مهیار طریحی، آیین مشکاتیان، استفنی بی‌بو، تینا جامه‌گرمی، لعیا اعتمادی، آتنا اشتیاقی و آرین کشیشی روی صحنه خواهد رفت، از چهارم اردیبهشت در دوسلدورف آغاز شده و قرار بود پنجم اردیبهشت در هامبورگ اجرا شود که به دلیل فراهم نشدن امکانات فنی از سوی برنامه‌گذار، اعضای گروه به این نتیجه رسیدند که در صورت اجرا، کیفیت برنامه تحت تاثیر این ماجرا قرار خواهد گرفت و به همین خاطر برنامه را لغو کردند.

در همین زمینه «تهمورس پورناظری» - آهنگساز این اثر- در صفحه‌ی خود در اینستاگرام خود با اظهار تاسف از این اتفاق، به این مسئله اشاره کرده که برنامه‌گذار کنسرت، به تعهدات اولیه‌ی خود پای‌بند نبوده و از همین روی به خاطر احترام به علاقه‌مندان محترم و سلیقه‌ی شنیداری ایشان، برنامه لغو می‌شود. همچنین «همایون شجریان» در پیامی کوتاه که به شکل گسترده در شبکه‌های مجازی منتشر شده، گفته است:‌ «متاسفانه کنسرت هامبورگ به علت کوتاهی‌ای که پیش آمده، کنسل شد. شایع شده است که این اتفاق به خاطر بیماری من است که این‌طور نیست و حال من بسیار خوب است. امیدوارم همه‌اتان برقرار باشید.»
گروه نهم اردیبهشت در استکهلم روی صحنه خواهد بود و بعد از اعضای کنسرت چرا رفتی در گوتنبرگ این اثر را اجرا خواهند کرد. آخرین اجرای گروه هم اول می -دوازدهم اردیبهشت ماه- در لندن خواهد بود.

«چرا رفتی» به عنوان پرمخاطب‌ترین کنسرت دهه‌های اخیر، در ایران توانست قریب 120 هزار نفر مخاطب داشته باشد و در سال 93 در تهران و بسیاری از شهرستان‌های کشور روی صحنه رود.

منبع: سایت موسیقی ما

صحبت‌های همایون شجریان در این ارتباط را نیز از طریق لینک زیر دریافت کنید:

 http://dl.musicema.com/video/ Homayoun%20Shajarian%20on%20Instagram.mp4

شجریان...
ما را در سایت شجریان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی shajarian بازدید : 288 تاريخ : سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:34